Skip to content

A nagy gerinces poszt

Ami elromolhat, az el is romlik – tartja a mondás. Főként az tud elromlani, amit használunk, de karbantartást nem végzünk rajta. Ilyen a gerincünk is. Természetesnek vesszük, hogy van, hogy működik és már csak akkor kapunk a fejünkhöz, ha belénk hasít a fájdalom. Jól van ez így?! A kérdésre tudjuk a választ.
A gyógytornászok munkáját kicsit a fogorvosokéhoz tudnám hasonlítani. Sajnos oda is már csak akkor megyünk, ha a megtörtént a baj.
De tényleg akkor kell menni, amikor már fáj?

Számos oka lehet a gerincfájdalmaknak.
A cervicalis vagyis a nyaki szakaszon a fájdalmak forrása lehet a fokozott lordosis (homorulat), csontkinövés, porckorongsérv, gerinccsatorna szűkülete, csigolya elcsúszása.

A thoracalis vagyis a háti részen a csontritkulás, gerinccsatorna szűkület, porckorongsérv, fokozott kyphosis (domborulat), gerincferdülés lehet a fájdalmak oka.

A lumbalis azaz az ágyéki gerincnél legtöbbször csigolyatest összeroppanás, gerinccsatorna szűkület, porckorongsérv, ideggyulladás, fokozott lordosis (homorulat) válthat ki fájdalmat.
Mindezek mellett az izmokból eredő fájdalmakról sem szabad megfeledkezni és mindhárom szakasznál jelentkezhet fájdalom rossz tartás következtében.

Szerencsénkre gerincünk egyszerre stabil és mobil. Mindez köszönhető egy tökéletes szerkezeti felépítésnek, valamint a lágyrészek, ízületek, izmok és idegrendszerünk együttes munkájának.
Ha valamelyik szinten hiba lép fel a rendszerben az előbb utóbb fájdalomban, funkciókiesésben, mozgásbeszűkülésben fog megnyilvánulni. Sokan jutnak el addig a pontig, amikor már az éjszakai pihenést is zavarja. Az oki terápián kívül mit tehetünk, hogy elkerüljük a fájdalmakat- kérdezitek jogosan.
És akkor mindenki kórusban: MEGELŐZÉS!
Ugyan már a csapból is ez folyik és én is leírtam már párszor, hogy mennyire fontos elébe menni a dolgoknak és mennyivel könnyebb elkerülni a rossz, fájdalmas periódusokat, mint átélni azokat csupán nemtörődömségből.
Tegyük fel, veszel egy drága autót, spóroltál rá egy csomót, nagyon sok órát dolgoztál érte és végre megvan. Elviszed kerékcserére, olajcserére, szervizbe és nem csak akkor, amikor valami nem jól működik benne.
A testedet is érdemes folyamatosan karban tartani, hiszen életed végéig használni akarod és természetesen nem mindegy milyen minőségben tudod ezt megtenni.
A heti rendszerességgel végzett mozgás segít fenntartani ízületeid, izmaid mobilitását és egészségét.
A legjobb „testszervizekben” nem csupán elszenvedői lehetünk a kezeléseknek, hanem a kezünkbe adják a megoldás kulcsát. Kell ennél több?

Sok más honlaphoz hasonlóan én is sütik (cookie-k) segítségével törekszem a lehető legjobban személyre szabott felhasználói élményt nyújtani, mindezt anélkül, hogy téged azonosítanálak. A sütik segítenek neked a honlap használatában és nekem, hogy lássam milyen tartalmat részesítesz előnyben. Az oldal további használatával beleegyezel a sütik felhasználásába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás