Skip to content

A XXI. század foteljeinek áldozatai, a Core izmok

Core izmok az ágyéki gerincünk védőbástyái. Izomfűzőként támasztják meg az egyik legnagyobb erőknek ellenálló gerincszakaszunkat, a derekunkat. A rendszer mindaddig jól működik, amíg ezeket az izmokat aktívan használjuk, de amint leülünk a fotelbe, vagy beülünk az iskolapadba esetleg reggel az irodai székbe és csak alkalmanként állunk fel ezek az izmok lustálkodnak. Ott vannak, de nincs szüksége a derekunknak a támaszukra, hiszen támaszt ad a fotel, a széktámla, az iskolapad (vagy szék). A lustasághoz könnyen hozzászoknak és később egy egyszerű cipőbekötésből való felegyenesedés is lehet „végzetes”. Jön a hirtelen fellépő, bénító fájdalom, a becsípődés, a lumbágó, az isiász. Hívhatjuk akárhogy a lényeg az, hogy amikor a Core izmoknak dolgozniuk kellett volna, támasztaniuk kellett volna, nem voltak rá képesek, mert épp próbáltak a saját foteljeikből kikászálódni.

Mit tehetsz, hogy a „fiúk” mindig éberek legyenek? Nagyon egyszerű, foglalkozz velük, tartsd őket edzésben.
A heti két alkalommal megszervezésre kerülő Core tréningen felébresztjük ezeket az izmokat. Aktiváljuk és erősítjük, hogy mindig munkára készen védjék a derekadat.
Akár sportolsz, akár nem, szükséged van arra, hogy irányítani tudd a tested.
Mit nem kapsz a Core tréningtől? Kocka hasat, gerincsérvet.
Mit kapsz a Core tréningtől? Erős törzsstabilizáló izmokat, jobb egyensúlyt, testtudatosságot, fájdalommentességet, egy jobban működő idegrendszert.

Akik voltak már akár egy tréningen is, így nyilatkoztak róla:

„Én nagyon sok gyógytornán voltam már, de ennyire sokrétű, mindent átmozgatón még nem vettem részt. Ahogy mondtam is, itt az fc-n hallottam először Rólad/Rólatok. Nagyon örülök, hogy a Scoliart stúdió gyógytornájára találtam. Mára Izomlázam nem lett, hiszen nagyon szakszerű, nagy tudású gyógytornász (Váradi Csilla) irányításával történt az óra. Minden izomcsoportot átmozgató, lazító gyakorlatok segédeszközök (labda, henger stb.) igénybevételével. Nagyon pozitív az, ahogy az órát vezeted, segítőkészséged határtalan. Itt valóban mindenki ellazul, a gyógyulás útjára lép. Az óra után kellemes fáradtsággal, örömteli hangulatban jöttem el a stúdióból. Ma reggel fájdalom és izomláz nélkül ébredtem. Egy óra után elmondhatom, hogy a Scoliart Stúdió törzsvendége leszek. Úgy a kellemes környezet, mint a szakmai tudásod magával ragadott. Minden gyógyulni akaró és vágyó “sorstársamnak” szívből ajánlom a Scoliart Stúdiót. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget! Szeretettel: Túri Ildikó”

„Éreztem a testem határait. De annyira nem fáradtam el. Inkább az izmaim. Izomlázam volt, de az sem az az atombrutál, éreztem h vannak izmaim.  De mentálisan teljesen felfrissültem. A gyakorlatok elég nehezek, nekem főleg a döglött bogár volt az. És a jó kivitelezéshez koncentrálni kell. Szóval elég összetett, mentálisan is és testileg is figyelni kell. Nem a klasszikus gyógytorna emeld ezt, azt, hanem kreatív, sok eszközzel.” Nagy Sarolta

„Már reggel óta készültem írni, hogy köszönöm a tegnapi órát, szuper jó volt, nagyon jól esett! És olyan jó kis izomlázam van olyan helyeken, ahol rácsodálkozok, hogy jé, itt van izom?
Amúgy az órád nagyon tetszett, és az is tök jól esett (nyilván a többieknek is), hogy külön tudtál figyelni mindenkire. Meg nagyon változatos is volt. Szóval én maximálisan elégedett vagyok. és persze óra után (és már közben) kellemesen elfáradtam. Alig varom a hétfőt! ” Tormáné Szél Laura

„Kicsit megijedtem a torna elején, hogy fogom-e bírni, és furcsa volt a férfitársaság, de nagyon jól éreztem magam. Torna közben az is eszembe jutott, hogy haza se fogok tudni menni, ami persze nem így lett, hazagyalogoltam és az is jólesett, mintha több energiám lett volna. Másnap, de inkább harmadnap volt izomlázam a hátamban, karomban, hasamban. Megtapasztaltam a gyenge pontjaimat, amiket erősíteni kell, úgyhogy megyek hétfőn és rendszeresen szeretnék is járni.” Mindszenti Andrea

„Előre szögezzük le: van némi sportolói múltam. Emeltem súlyt, lógtam trx-en és futottam pár maratont, a hozzá tartozó temérdek felkészüléssel együtt; rég nem okoz meglepetést, hogy kilépni a komfortzónából, az bizony fáj. Nem úgy, mint egy sajgó ízület, vagy egy migrén, hanem a jóleső edzés velejárójaként.
Ez hogy jön ide? Úgy, hogy Csilla core-tréningjén újra átélhettem a felfedezés örömét. Olyan izmaim sikongattak bánatukban, amikről nem is tudtam, hogy léteznek! Ez tök jó érzés! Közben, remegve és talán sziszegve nem őszinte az ember mosolya, de később, mikor hazafelé tart, furcsán energikusak a léptei… És másnap, az irodában ülve is eszedbe jut, hogy nagy levegő, kifúj, megfeszít, ettől a derék egyenessé válik és máris tettél valamit magadért.
Az izomláznak, ha van, örülj. Ha nem örülsz neki, attól sem lesz jobb 🙂 Ezúttal azt jelenti, olyasmit tettél, olyan mozgást végeztél, amit rég nem. Az izomláz – elmúlik (egyébként, ha nagyon gáz: kád forró vízbe egy kiló asztali só, belefekszel fél órára. Csodákat tesz). És azon kapod magad, hogy várod a következő lehetőséget.

Na, egészségünkre!” Bessenyei Zsolt

 

Sok más honlaphoz hasonlóan én is sütik (cookie-k) segítségével törekszem a lehető legjobban személyre szabott felhasználói élményt nyújtani, mindezt anélkül, hogy téged azonosítanálak. A sütik segítenek neked a honlap használatában és nekem, hogy lássam milyen tartalmat részesítesz előnyben. Az oldal további használatával beleegyezel a sütik felhasználásába. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás